Kirándulás, túra ingyen szervezéssel

Haverok, bulik, hegyek

Túraleírások, közös események kihirdetése a nagyvilágnak. Remekbe szabott élménybeszámolóim gyűjtőhelye, hogy mindig mindenki megtalálja.

Képek helye

22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

Pécs és a Mecsek (2008.05.17)

2008.05.19. 16:43 skeramajom

Az elmúlt hétvégén leutaztam Pécsre, annak apropójából, hogy Rolanddal részt vegyünk a szántódi Szent Kristóf Természetjáró Egyesület Mecsekbe szervezett túráján, amit a túravezető a Sétafikán is meghirdetett.

Rengeteg fotó készült, mert az út elejétől végéig csupa szépséget tartogatott számunkra. Nézzétek meg a képeket galériában és lapozzatok a beszámolóhoz.

Rolandot csak a legszükségesebb mértékig mertem beavatni a részletekbe, mert a tervezett 18 kilométeres távnak hallatára már előre besokallt volna. De én nagyon szerettem volna elmenni erre a túrára, és bíztam benne, hogy ő is végig tud jönni, mert nem lesz sietős a tempó.

Péntekre szabit vettem ki, hogy kicsit tovább boldogíthassam őt Pécsen a hétvégén. Kábé egy hónapja szerelkezett be új albérletbe, ami egyelőre csak minimálberendezéssel van ellátva. Így a délután még össze kellett szednünk edényt, tányért, kaját és hasonló apróságokat a vacsorához és a másnapi elemózsiához.

A napi betevőt csak szombat reggel pakoltuk össze, ami kicsit elhúzódott - épphogycsak elértük a 9 órás buszunkat. Mi Magyaregregy előtt egy kicsivel, a Máré Vár alatti Várvölgy megállónál vártuk be az ellenkező irányból érkező szántódi csapatot egy sétafikás túratárssal kiegészülve.

És innen olvassátok tovább a túravezető beszámolóját:

Túra a Kelet-Mecsekben
18 km, 650 m

A Kelet-Mecsekbe szervezett túránkon összesen 21 fő vett részt és a lassan taggá számítható Saci, a vidám és minden vízbe belemászó vizsla is elkísérte a csapatot.

Ezúttal Bonyhádot céloztuk meg az autókkal, a nagy érdeklődés miatt még kölcsönözni is kellett egyet. Itt csatlakozott hozzánk egy Százhalombattáról érkezett túratárs - Zoltán, aki az internetes kiírásból értesült a túráról. Innen autóbusszal mentünk a Kelet-Mecsek északi peremén lévő Komló-Várvölgy megállóig, ahol újabb, ezúttal a Budapestről érkezett pár Dorka és Roland csatlakozott hozzánk.

A rövid erdészeti úti séta után a Textiles forrásnál kezdődött a nagyon szép bükkerdőben kialakított turistaút. A Várvölgy peremén kanyargó ösvény folyamatosan emelkedve vezet a Máré-vár maradványaihoz. Itt lenne a DDP pecsételő helye, ha el nem lopták volna dobozostól.

A csoportos jegy 200 Ft, szép ez a kis vár, a falakon kiépített gyilokjárókról nagyszerű a kilátás a környező hegyekre. A vár múzeuma is érdekes és mindenképpen megtekintésre érdemes.

Tovább haladva az erdei ösvényen érintettük és megkóstoltuk a Gergely-Éva forrás vizét, majd ahogy a völgy egyre jobban szűkül a piros jelzés az erdészeti úton vezet tovább. Szép sziklák, csobogó patak, a Mária-kút érintésével gyorsan elértük a Pásztor-forrást ahol sajnos nagy tömegű „kulturista” társaságba botlottunk. Egyik legfontosabb feladatuk a forrás sörös dobozokkal való eltömése volt. Szomorú.

A DDP doboza itt legalább megvolt igaz üresen, szerencsénkre a „pihent” turisták által szórakozásból a jelzőtáblára felragasztgatott nyalókákból néhányat sikerült levakarni, igaz eléggé kifakultak a napon.

Egy jó kis emelkedő után a Kelet-Mecsek gerincére felérve a sárga sáv jelzésre tértünk át és megkerestük a Cigány-hegyi kilátót - 524 m -, ahonnan a Mecsek teljes vonulata szépen belátható.

A kilátó tövében lévő GCIGAN geoláda is begyűjtésre került. A kilátótól gyorsan leértünk Kisújbányára. A templom, a közeli turistaház és az emléktárgy árus megtekintése után az RP-DDK útvonalán ereszkedtünk le az Óbányai völgybe.

A völgyben zúgó patakról, a Lépcsős-vízesésről, a Csepegő-szikláról a képek talán mindent elmondanak, nézzétek meg, csodaszép hely.

Óbányán a helyi vendéglátó ipari üzemegységben szomjunkat oltottuk, majd a falucska bekötőútján mentünk tovább Mecseknádasd felé. Meleg volt, fáradtak is voltunk ezért inkább sietősre vettük ezt a szakaszt, csak a fekete csüngő-hasú malackák és a csacsi közelében lassított egy kicsit a csapat.

Mecseknádasd szélén a nagyon szép Árpád-kori templom és a több száz éves temető érdekes régi sírköveit néztük meg, majd a falun átsétálva elértük utunk végpontját a Schlossberg-et.

Itt a közeli busz indulási időpont miatt a romokat csak messziről láttuk, inkább a másik Schlossbergre, a vendéglőre koncentráltunk.

Kellemes volt, hideg és kevés habbal fogyasztva a legjobb, na mi az …?

Rövid buszozás után visszaértünk Bonyhádra és autóba „pattanva” este 8-ra már haza is értünk.

Talán nem volt egy unalmas túra, köszönöm, hogy ilyen sokan elkísértetek.

Hevesi Zoltán

Rolanddal Mecseknádasdról kényelmesen visszabuszoztunk Pécsre, rövid kajabeszerzés, hazaséta, vacsi és Roland már 9-kor aludt, mint akit fejbevertek. :)

A túra egyáltalán nem volt unalmas, sőt, nagyon érdekes. Reméljük többször lesz alkalmunk együtt túrázni.

Vasárnap későig alvás, majd kora délutáni vonattal haza, hogy elérjem az esti EDDA koncertet a ZP-ben. Szokás szerint tele volt a hely, a koncert nagyon jó volt, sajnálhatja, aki mégsem jött el.

Saját képeim a Picasa galériában, és még számos Hev túracsapatának oldalán.

Szólj hozzá!

Címkék: kirándulás mecseki völgyek máré vár csepegő sziklák ferde vízesés

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.