Kirándulás, túra ingyen szervezéssel

Haverok, bulik, hegyek

Túraleírások, közös események kihirdetése a nagyvilágnak. Remekbe szabott élménybeszámolóim gyűjtőhelye, hogy mindig mindenki megtalálja.

Képek helye

18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Friss topikok

Várak, völgyek, gombák (2009.09.27.)

2009.09.27. 21:51 skeramajom

Megérdemel egy beszámolót ez a Börzsöny túra, bár nagyobb kalandok nem estek (csak én zakóztam egy hatalmasat induláskor, a házunk alatti utcasarkon megbotolva), élmények annál inkább.

Reggel a Nyugatiból nyolcan indultunk Dorka kutyával kiegészülve, autóval érkezve még Jujutka és Sanyi és a két Anita csatlakozott hozzánk. Csupa meglepetés volt ez a túra, hát kezdjük az elsővel: egyik Anita egy kis beagle-t is hozott magával, Lencsit, akit menhelyről vett magához három hete, és ez volt az első túrája.

Második meglepetés: Királyréten készülődünk felszállni 11-en + 2 kutyával az amúgy megtelt kisvasútra, hát kiderül, ez a járat nosztalgiagőzössel közlekedik, ezért csak retúrjegyet vehetünk a „csak oda” útra is. Busz ebben az órában pont nem indult, nem maradt más választásunk, felszálltunk. Két kocsi közül az egyik egy iskolás társaságnak volt egészben lefoglalva, a másikba épphogy befértünk cipőkanállal. A két kutyával elhelyezkedtünk a vasúti kocsi külső peronján, a többiek betömörültek a kocsiba. A gőzös sebessége majdnem megközelítette egy edzett teljesítménytúrázóét, azért lassan-de-biztosan elértük Királyrétet.

Leszállás után fotóstop, kikeveredés a fel-leszállók tömegéből, technikai kitérő, végre útnak indulunk. Rövid séta után egy-két szalmakazal társaságában ismerős arcok köszönnek rám. Kezdtem megijedni, hogy meglepetés-túratársak csatlakoznak hozzánk még Királyréten (már így is 11-en voltunk, nem szerettem volna még 6-8 embert magammal cipelni :) ). Megkönnyebbülésemre azonban hamarosan bemutatkozott Márti, aki megismert engem, de én annyira nem őt a túravezetői portréfotója alapján. Éppen várták a megrendelt „börzsönyi taxit”, mikor egymásba botlottunk. Rövid, de harsány üdvözlés után végre rátértünk utunk elejére.

A Királyrétről kivezető műutat elhagytuk, ahonnan egy kis patak felett vezető hídon átkelve a hegyoldalban vezetett minket tovább a piros és zöld turistaút. Volt néhány érdekes lyuk, ahova a kíváncsiak bekukucskáltak, engem most jobban érdekelt az út folytatása. Az ösvény néhol keskenyen kanyargott a meredek hegyoldalban, szerencsére mindenki sikeresen vette az akadályt. Utána rövid kaptató riogatta a társaságot, de csak azért, hogy a gyengébbeket még az út elején elriassza. :)

Aztán elágazáshoz értünk, várt minket a Várhegy, ahol még sosem jártam (pedig Királyréten megfordultam párszor). Felmásztunk, de sajnos se vár, se kilátás – de most már legalább tudjuk ezt is. Míg mi másztunk, Roland hátra maradt, megpróbált felhajtani néhány gombát, de a szárazság miatt próbálkozását nem koronázta siker (csak egy szomorú, aszott vargánya).

Az elágazáshoz visszatérve továbbindultunk Nógrád felé. Erdőn, őszi kikericsekkel tarkított mezőn vitt az utunk. Nógrádnál, a Kálvária alatt tavaly óta alatta helyreállítottak egy régi zsidó temetőt. A kis kápolnához érve már mindannyiunk gyomra korgott, ott tartottunk ebédszünetet. Ide már hallottuk a falunapi mulatságot – régi túratársaim meg is állapították, hogy én valahogy véletlenül mindig valami buliba szervezem a túrát; tavaly ugyanezen a hétvégén Kisinóctól jöttünk ide a kék jelzésen, akkor is a falunapi mulatságba érkeztünk.

Miután jóllaktunk és kifújtuk magunkat, a falu és a vár felé vettük az irányt. Lenn a forrásnál megálltunk a melegben gyorsan apadó palackjainkat megtölteni. Épp egy Vácról érkezett hölgy töltötte magának száz palackjai egyikét, de kedvesen odaengedett minket is közben. És míg mi töltögettünk, ő mesélt érdekeseket, hogy miért is gyűjtik a környékbeliek e nógrádi forrás vizét.

Nógrádon a falunapba érve Marcsi gyorsan felhajtott citromos sört (pedig én nem bíztam benne, hogy fog találni), kicsit rábámultunk a helyi asszonykórus előadására, majd rövid úton megtámadtuk a vár alatti Vár vendéglőt.

Ki sörrel, ki birkagulyással csillapította éhségét, miközben neonzöld Hérics TTSE pólós turistákra lettem figyelmes. Végigpörgetem magamban a sétafikás túraprogramot, mintha Titkárúr csapata kétnapos Kéktúrát szervezett volna a Börzsönyben. Vajon ők azok? Vagy a turistaegyesület másik túrája? Telefon érkezik Marstól, ha már beszélünk, gyorsan megnézetem vele az egyesület programját, és Titkárúr polgári nevét. (Közben Roland felfalja a nekem felajánlott birkagulyás-félt.) Nagyot húzok a Fácánomból és bátran megszólítom a csapatot, kiderül, hogy igen, ők azok, és azon a túrán, ami a Sétafikán is meg van hirdetve. Sőt, egyikük a Sétafikáról értesült a túráról. Hamarosan befutott a túravezető is, bemutatkoztunk, megörültünk egymásnak. Rövid beszélgetés után ők még maradtak, mi felmentünk szétnézni a várba. Visszaútban elköszöntünk a rózsaszentmártoni csapattól, és továbbmentünk a magunk útján.

Délután 4 óra felé járt, mikor Nógrádot elhagytuk, de aggodalomra nem volt okunk, mert Szokolya egy és negyed óra járásra volt a tábla szerint, gondoltuk odáig még biztosan elérünk az esti vonatig. Bandukoltunk is szépen ki a faluból, egy kis hegyre fel, onnan le a völgybe a vasúthoz. Már régóta kíváncsi voltam erre az útra, mert a vonat ablakából kinézegetve érdekes, vadregényesnek tűnt a táj. Nem is csalódtam. Sajnos a máskor jó bővizű patakban csak néhol egy-egy tócsa gyűlt össze. Azért Dorka kutya talált megfelelőt magának, amibe belehasalhatott.

A kutya egyre jobban fáradt, és Roland megunta a hajtását, ezért vontatókötélre (pórázra) kellett őt venni (nem Rolandot, hanem a kutyát). Sok esze van, mert nem húzatja magát nagyon, csak éppen annyira, hogy fáradtan könnyebben menjen a járás.

Nagyon ügyesek voltunk, mert a táblán jelzett időt mindössze 10 perccel haladtuk meg Szokolyáig. Azért úgy döntöttünk, nem ücsörgünk ott még két órát a vonatra várva, hanem továbbállunk Magyarkútig az eredeti terv szerint. Még kb. négy kilométer állt előttünk, egy újabb óra alatt kényelmesen megtettük, és még így is maradt egy bő háromnegyed óránk a vonatunk érkezéséig.

A vasúti megállóban közös búcsút vettünk, akik autóval mentek haza, még továbbmentek gyalog Verőcére. A többiekkel pedig az ereszkedő sötétség alatt megvártuk a vonatunkat.

Szólj hozzá!

Címkék: kisvasút királyrét várak nógrád

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.