Kirándulás, túra ingyen szervezéssel

Haverok, bulik, hegyek

Túraleírások, közös események kihirdetése a nagyvilágnak. Remekbe szabott élménybeszámolóim gyűjtőhelye, hogy mindig mindenki megtalálja.

Képek helye

Friss topikok

Szklenófürdő, 2005

2005.03.15. 22:27 skeramajom

Először rövid összefoglalás azoknak, aki nem tudják hova is tegyék ezt a helyet: Szklenófürdő, szlovákul Sklené Teplice egy picurka kis falu Szlovákia közepetáján, Selmecbányától nem messze, a Selmeci Hegység hegyalján. A helység nevezetessége a 39-42°C-os termál-gyógyvizes picike barlangfürdo és strand. Ezt először látogattuk meg 2005-ben, március 15-ével végződő hosszú hétvégénken.

A házunk: hát már emiatt is megérte a hosszú utazást. Alig akartuk elhinni, hogy mindaz igaz, amit az internetes leírásban olvastunk, sőt. 3 szintes üdülőház, 4 szobával, teljesen felszerelt konyhával. És a ráadás: igazi kandalló, műholdas TV adás, hifi, elektromos dart(!), sörcsapból szabadon csapolható sör. :) A házhoz tartozott még fedett, fatüzeléses kemencés terasz, ezt sajnos a hideg miatt nem tudtuk igénybevenni. A nappalit viszont annál inkább, mely két részbol állt, így a társaságból mindenki kényelmesen megtalálhatta a szórakozását: mérkozni a Catan Császára címért, aki aktív volt activity-t játszhatott, aki nem, az dartozott, vagy punnyadt a kanapén, rettegve, hogy szemen találja egy-egy eltévedt lövedék. :)

A programunk innentől kezdve már mellékes is: kétszer fürödtünk a forró termálvízben, első nap a szabadtéri 39°C-os medencében, másik nap két csapatra oszolva a barlangban, 42°C-ban. A barlangfürdő legérdekesebb része egy pici hátsó benyíló volt, ami egyáltalán nem volt kivilágítva, így mindenféle izgalmas dolgokra adott lehetoséget.

Második napon Krisztián vezényletével elindultunk meghódítani a környékbeli várat, néhányan ugyan hősiesen állták a sarat (havat) de ennek ellenére kocaturista-csapat a térdig érő hóban megtett pár méter után szégyenszemre megfutamodott. :) A házba visszatérve aztán az is kiderült, hogy a vár tulajdonképpen az ellenkező irányban lett volna :)

Este Selmecbányán vacsoráztunk, sajnos a városból tulajdonképp csak a látképet láttuk, mert mire várostnézni indultunk vacsora után, már belénkfagyott a lélek, hát ki gondolta volna, hogy Bp-tol 170 km-re még tél van? :) A harmadik napra már csak a csipatörölgetés, a dart hegyek leamortizálása és a söröshordó kiürítése maradt :) - aztán mint akik jól végezték dolgukat, hazaindultunk.

Csodajó hétvégét tölthettünk együtt, és reméljük, még visszatérünk ugyanide :)

Képeket nézni itt lehet: kep.tar.hu/bulihuliganok/50030782#2

Szólj hozzá!

Címkék: szklenófürdő selmecbánya selmeci hegység

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.