Kirándulás, túra ingyen szervezéssel

Haverok, bulik, hegyek

Túraleírások, közös események kihirdetése a nagyvilágnak. Remekbe szabott élménybeszámolóim gyűjtőhelye, hogy mindig mindenki megtalálja.

Képek helye

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

Pécsi barlang

2009.01.26. 19:48 skeramajom

Rég jelentkeztem túrabeszámolóval itt, tán azt hinnétek, elvesztem, pedig nem is. A kéthetes hosszú karácsonyi szünetben mondhatnám, jóóól kitúráztam magam, ha ez lehetséges lenne. De eleget túrázni sajnos nem lehet, viszont azóta a dolgozómban és az otthoni feladataim szépen összegyűltek, és amit eddig tologattam egy nagy kupacba, már nem látok ki belőle.

Legutóbbi túrán Marssal voltam egy kis körre a Nagy-Szénás körül, mintegy újévi levezetésként, aztán azóta se. Múlt hétvégét Pécsen töltöttem Rolandnál, persze túrázni is szerettem volna, de nem jött össze. A hét közepén elriogattak a hírekkel, hogy minden jeges és csúszik és életveszély, nehogyvéletlen a hegyekbe merészkedjünk.

Azért hogy megbizonyosodjunk, szombat este szürkületben felsétáltunk a Tettyére és a Havihegyre terepszemlét tartani. Még a hegytetőn is sokfelé jeges volt a környék, úgyhogy inkább sztornóztuk a vizes völgyeket, mert én még ellavírozok, de Roland ahol el lehet esni, ott tuti elesik, én meg hallgathattam volna a morgását egész vasárnap.

Útközben megláttunk egy barlangot, és be is ütemeztük, hogy az elmaradó túra helyett megnézzük vasárnap reggel.

Mivel a vasárnapi túra széles nagy internet közönsége elé lett tárva, azért a rend kedvéért lesétáltunk a buszpályaudvarra, hátha vár ránk valaki. De nem várt senki (bár Sétafikás túratársunk, Zsolt telefonon jelentkezett a túrára szombaton, de lebeszéltem), így hát kettesben mentünk barlangászni.

Reklamáltam Rolandnál, hogy mér nem mutatta meg nekem ezt a helyet korábban, de tisztázta magát, mert a látogatás során elmondták, hogy csak tavasszal tették látogathatóvá újra a barlangot. Kellemes idő volt benn a +10°C-os állandó hőmérsékleten. Volt ebben a rövidke mészkőjáratban mindenféle régebben: "pokol kapuja" szellemekkel, meg jól felszerelt barlanglakás. Később gyerekek játszottak benne, meg hajléktalanok költöztek be. Aztán jól lezárták, 2005-ben elkezdték felújítani, és 2008. márciusában megnyitották a nagyközönségnek.

A barlangban láthattunk a mészkőben maradt levél lenyomatot, meg csigát, fa törzsének körvonalát és egy beszorult malomkövet. Egy műsárkányt is betettek a régi idők emlékére, amely most projektort tart a szájában, és egy rövidke ismertetőfilmet vetítenek le a mészkőbarlangokról, és ennek a barlangnak a keletkezéséről. Többféle információs anyaggal tették érdekesebbé ezt a kicsike területet: kiállított kövekkel, fényképekkel Pécs régi és új részeiről, nagyító alatt nézhető őslenyomatokkal, a mészkőbarlangok keletkezését szemléltető modellel, egy kis rész pedig be volt rendezve barlanglakásnak.

A "barlangtúra" után, ha már a völgyeket kihagytuk, legalább eleget tettünk családi kötelezettségnek, megejtettünk egy családi ebédet Pécs mellett. A környéken a szemközti dombok a szürke ködben és fehéres fakoronákkal nagyon szépek voltak.

Hát ennyi volt a hétvége, alighogy kipihentem magam, jól el is fáradtam, mert hétfőn kora reggel utaztam haza. Aztán rövidke túraszünet következik, hogy elmaradásaimat pótolhassam - köztük régóta esedékes barátnői közös bulizást. Aztán újból várnak a hegyek, már alig várom :)

Még néhány kép a Picasa webalbumban: http://picasaweb.google.com/haverok.bulik/PecsiNapok

Szólj hozzá!

Címkék: pécs városnézés tettye sétafika mésztufa barlang havihegy

A bejegyzés trackback címe:

https://skeramajom.blog.hu/api/trackback/id/tr63904494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása