Kirándulás, túra ingyen szervezéssel

Haverok, bulik, hegyek

Túraleírások, közös események kihirdetése a nagyvilágnak. Remekbe szabott élménybeszámolóim gyűjtőhelye, hogy mindig mindenki megtalálja.

Képek helye

Friss topikok

Holló-kőtől Vörös-kőig I

2010.01.24. 16:18 skeramajom

Az első szakaszt - a teljesítménytúra útvonalán de az ellenkező irányban - mi is a Pilisben kezdtük, az útvonal végétől, Leányfaluról. Január második felében, hűvös téli napon indultunk el a rév melletti kocsmától, ahol indítóitalt vételeztünk. Rövid küzdelem árán, és telefonos segítséggel sikerült kicsalni túramozgalom a bélyegzőjét a pultostól, az adminisztráció elvégzése után útnak indultunk. Szerencsére a hó csak épphogy dekorálta a tájat, nem volt annyira mély, hogy nehezítse a haladást. Kicsit szétszakadt a csapat miközben felkapaszkodtunk a Vörös-kőre, közben sikerült egyik túratársunkat, Flórit elhagynunk – lemaradt, és elnézett egy kanyart, de telefonos segítséggel a Vörös-kőn utolért minket.

Szusszantunk egyet az emlékműnél, a kilátást ezúttal kicsit pára takarta (egy következő túrán lemásztam az emlékmű alatti sziklaoromra, érdemes körülnézni onnan, mert szépen belátni a Duna völgyét). Miután gondosan feljegyeztük a kódot, továbbindultunk Pilisszentlászló felé.

Útközben egy egész sereg vadásszal és az őket szállító dzsipek konvojával találkoztunk, kábé 2 vadászra juthatott 1 vaddisznó, annyian voltak. Fel voltak mind szerelve láthatósági mellénnyel, elgondolkodtam, akkor minek a terepszínű vadászruha? Egy rózsaszín kezeslábasban biztos nem nézné őket a társuk vadállatnak. Kiparancsoltak minket a területről, szerencséjükre pont a nekik és nekünk is megfelelő irányban haladtunk tovább.

A kék ég alatt fehér hóval borított fák gyönyörű kontrasztot alkottak, kattintgattunk bőszen. Pilisszentlászlón a falu kocsmájában stempliztünk és hosszabb pihenőt tartottunk, mielőtt végső lendülettel az Apátkúti-völgyben végére jártunk volna az első szakasznak. A völgy télen is gyönyörű – a Holdvilág-árok mellett az egyik kedvenc helyem. Az idő elég fagyos volt ahhoz, hogy megkönnyítse az átkelést a patakon. Bár Dorka kutya alatt néhányszor megrepedt a jég, de segítséggel többnyire ő is megúszta száraz lábbal.

Sötétedésre kiértünk a Telgárthy-rétre, ahol az aznapi túra utolsó kódját felírtuk (lustábbak csak fényképezték), aztán irány Visegrád. Volt még időnk a busz indulásáig, kihasználtuk, és a nagymarosi rév melletti vendéglátó ipari egységben öblítettük le az út porát, ki Krusovicével, ki levessel.

Szólj hozzá!

Címkék: kirándulás jelvényszerző túramozgalom holló kőtől vörös kőig

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.