Kirándulás, túra ingyen szervezéssel

Haverok, bulik, hegyek

Túraleírások, közös események kihirdetése a nagyvilágnak. Remekbe szabott élménybeszámolóim gyűjtőhelye, hogy mindig mindenki megtalálja.

Képek helye

18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Friss topikok

Mátra, Tarjánka-szurdok (Domoszló, 2007.05.12-13)

2007.05.13. 19:06 skeramajom

Május közepén kétnapos túrát tettünk a Mátrába, a Tarjánka-szurdok felfedezésére. Tovább a beszámoló, és itt néhány kép: http://picasaweb.google.hu/haverok.bulik/DomoszloTarjankaSzurdok

Szombaton hajnali negyed 9-kor, borult égben és szakadó eső alatt mindenre elszántan eredtünk útnak. Beszereztük a reggelinket útközben, majd 11-re sikerült is befutnunk Domoszlóra, ahol hétágra sütött a nap. A szállásadó házinénink már várt minket túrós lepénnyel és némi kisüstivel. Kipakolás után Szurdoknak eredtünk.

A Tarjánka patak szurdokát a két falut, Domoszlót és Markazt összekötő útról értük el. Az út a patakvölgy kezdeténél elfogyott, innen a patakmederben tudtunk tovább haladni. Nagyon érdekes volt, kevéssé extrém, de gyönyörű út vitt végig a völgyben. A szurdokban sokméteres bazaltszikla falak között folyt a patak. Egy mászós rész volt, egy kisebb sziklafal, itt szerencsénkre a helybeli túravezetők otthagytak egy kötelet, aminek segítségével könnyebben feljutottunk. A patak nem volt megáradva, így a menetelést inkább a térdig érő avar nehezítette. A völgy miután kitágult, rátértünk egy szekérútra, ami egy kis kulcsosháznál, a Felső-Tarjánka Erdészháznál ért véget. Innen következett az út mászós szakasza, felmásztunk egy 743 m magas hegycsúcsra, ahonnan csodás kilátás nyílt a Mátrai Erőműre. Késői indulásunk okán az út második felére alaposan meg kellett húzni a tempót, a lemenő napnál egy széles patakvölgyben értük el a falunkat.

Este a házinénink nagyon finom húslevessel és pörkölttel várt minket, ugyan kiderült, hogy csodák nincsenek, a fantasztikus íz a pörköltkockának volt köszönhető :) de mindez nem csökkenti érdemeit.

Másnap persze nem bírtunk lábraállni, így csak a közeli horgásztóhoz vonszoltuk le magunkat, ahol sok punnyadás és sütkérezés után szalonnát sütöttünk. Hazajövet előtt tettünk egy rövid kitérőt egy kazincbarcikai kovácsmesterhez, akivel Szidinek akadt némi dolga. Ott elidőztünk a mestermunkák gyönyörködésével, így jó későn értünk haza.

Remélem sokan kedvet kaptatok ahhoz, hogy legközelebb megmásszátok velünk a Kékest ugyaninnen :)

1 komment

Címkék: kirándulás

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_@o" 2011.03.07. 20:58:04

halihóóó, megyünk oda bele valamikor a jövő hónap elején, kocsival tervezem, mivel busszal körülményes és drága